Saturday, June 16, 2007

Sommar, solnedgångar och öl!

När sommaren så äntligen alänt och J-södra i vanlig ordning tappat fästet på topplagen i Superettan är det dags för mig att göra rätt för mig. Genom att sommarjobba nattetid på Avdelning H för psykiskt sjuka skall jag återigen komma på fötter efter en hård ekonomisk vår. För att tjäna lite extra lovver har jag dessutom fått möjlighet att ägna midsommarhelgen tillsammans med mina två nattkollegor på avdelningen, detta gör ju att det trillar in en del extra på kontot, surt säger ni...... goa pengar säger jag!

Under föregående veckas värmebölja hann jag med att umgås med härliga vänner. En härlig lördagkväll som tillbringades på vätterstranden tillsammans med den för helgen hemvändande lilla homofilen Patrick, klasskompisen Emma (Emil), det siamesiska paret Tommybellan/Antonella.....och sist men inte minst så närvarade även Knetens ande då denne själv valde att gå i däck på soffan, efter en hård dag på Torsvik bland svettiga truckers, kleptomaniska lagerarbetare, rumänska låntagare utan uppehållstillstånd och oladdade gaffeltruckar.

Denna kväll kommer att ägnas åt att sänka ett par härliga Åbro tillsammans med den alltid lika pålitliga Herr Sterner. En hel del musikspelande på Tommybellans nya MacBook kommer även det att ta upp en stor del av tiden innan vi seglar ner till något av stadens inneställen..... dock ej till Tommybellans favoritställe Ladan i stans södra del.

No comments: